Buch, Englisch, Band 1, 482 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 962 g
Reihe: Studies in Intermediality
Buch, Englisch, Band 1, 482 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 962 g
Reihe: Studies in Intermediality
ISBN: 978-90-420-1789-4
Verlag: Brill | Rodopi
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunsttheorie, Kunstphilosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Preface
Werner WOLF: Introduction: Frames, Framings and Framing Borders in Literature and Other Media
Framing in/through the Visual Arts
Anja GREBE: Frames and Illusion: The Function of Borders in Late Medieval Book Illumination
Vera BEYER: How to Frame the Vera Icon?
Götz POCHAT: Framing, Actual and Virtual: The Crossing of St. Peter’s in Rome
Patricia ALLMER: Framing the Real: Frames and the Processes of Framing in René Magritte’s Œuvre
Daniel F. HERRMANN: Touching Upon Framing: Medial Conditions of Printmaking in Dieter Roth’s Komposition I-V (1977-1992)
Richard PHELAN: The Picture Frame in Question: American Art 1945-2000
Framing in/of Literary Texts
Werner WOLF: Framing Borders in Frame Stories
Haiko WANDHOFF: Found(ed) in a Picture: Ekphrastic Framing in Ancient, Medieval, and Contemporary Literature
Christian QUENDLER: Frame Analysis and Its Contribution to a Historical and Cultural Theory of Literary Fiction: A Comparison of Initial Framings in James Fenimore Cooper’s The Spy and Gertrude Stein’s The Making of Americans
Till DEMBECK: (Paratextual) Framing and the Work of Art: E.T.A. Hoffmann’s Prinzessin Brambilla
Werner WOLF: Defamiliarized Initial Framings in Fiction
Maria STEFANESCU: The (Dis)Continuity of Framings
Margarete RUBIK: Frames and Framings in Jasper Fforde’s The Eyre Affair
Remigius BUNIA: Framing the End
Framing in Film
Roy SOMMER: Initial Framings in Film
Erik HEDLING: Framing Tolkien: Trailers, High Concept, and the Ring
Framing in Music
Michael WALTER: Framing and Deframing the Opera: The Overture
Walter BERNHART: Narrative Framing in Schumann’s Piano Pieces
Notes on Contributors