Buch, Englisch, Band 20, 296 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 459 g
Reihe: Edition Medienwissenschaft
An Introduction
Buch, Englisch, Band 20, 296 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 148 mm x 225 mm, Gewicht: 459 g
Reihe: Edition Medienwissenschaft
ISBN: 978-3-8376-2983-5
Verlag: transcript
How did games rise to become the central audiovisual form of expression and storytelling in digital culture? How did the practices of their artistic production come into being? How did the academic analysis of the new medium's social effects and cultural meaning develop?
Addressing these fundamental questions and aspects of digital game culture in a holistic way for the first time, Gundolf S. Freyermuth's introduction outlines the media-historical development phases of analog and digital games, the history and artistic practices of game design, as well as the history, academic approaches, and most important research topics of game studies.
With contributions by André Czauderna, Nathalie Pozzi and Eric Zimmerman.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Computerspiele, Internetspiele
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Mediengeschichte
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Interaktionsdesign für Computerspiele