Global Cases Studies of Crime Convenience
Buch, Englisch, 355 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 481 g
ISBN: 978-3-030-73864-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Rechtswissenschaften Strafrecht Kriminologie, Strafverfolgung
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Part I Theoretical Perspectives.- Chapter 2. Theory of Crime Convenience.- Chapter 3. Potential Offenders v. Non-Offenders.- Chapter 4. White-Collar Crime Seriousness.- Part II Case Studies.- Chapter 5. Chair of the Board.- Chapter 6. Chief Executive Officer.- Chapter 7. Trusted Female Offenders.- Part III Convenience Dynamics.- Chapter 8. Gender Fraction Stage Model.- Chapter 9. Crime Convenience Evolution.- Chapter 10. Forecasting Crime Occurrence.- Chapter 11. White-Collar Community.- Chapter 12 Conclusion.