Buch, Englisch, Band 42, 266 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 1260 g
Approaches from Philosophy, Economics and Psychology
Buch, Englisch, Band 42, 266 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 1260 g
Reihe: Theory and Decision Library A:
ISBN: 978-90-481-2592-0
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
Weitere Infos & Material
Preference Change: An Introduction.- Three Analyses of Sour Grapes.- For Better or for Worse: Dynamic Logics of Preference.- Preference, Priorities and Belief.- Why the Received Models of Considering Preference Change Must Fail.- Exploitable Preference Changes.- Recursive Self-prediction in Self-control and Its Failure.- From Belief Revision to Preference Change.- Preference Utilitarianism by Way of Preference Change?.- The Ethics of Nudge.- Preference Kinematics.- Population-Dependent Costs of Detecting Trustworthiness: An Indirect Evolutionary Analysis.