Buch, Englisch, 256 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 5325 g
Buch, Englisch, 256 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 5325 g
ISBN: 978-3-319-49216-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Betriebswirtschaft für Ingenieure
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
Weitere Infos & Material
Introduction.- Part I: Startup Funding Sources, Stages of the Life Cycle of a Business, and The Corresponding Intellectual Property Strategies for Each Stage.- Sources of Company Funding.- Early Stage Strategy.- Growth and Expansion Stage.- Mature, Exit and Rebirth Stage.- Achieving Success Stage.- Part II: Overview of Intellectual Property Rights for Startups.- Trademarks and Trade Dress.- Domain Names.- Patents.- Trade Secrets.- Copyrights.- Intellectual Property Issues in Labeling and Marketing.- Enforcement and Infringement of Intellectual Property Rights.- Part III: Implementation of IP Strategies for Startups.- Successful Implementation of a Startup’s IP Strategy.- Developing and Managing an Intellectual Property Portfolio.- Valuing Startup Companies.- Licensing of Intellectual Property Rights for Startups.- Startup Tips for Avoiding and Preventing Intellectual Property Problems.- Appendices.