Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 468 g
Reihe: Communication and Society
Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 468 g
Reihe: Communication and Society
ISBN: 978-0-415-39692-9
Verlag: Routledge
Western Media Systems offers a critical introduction to media systems in North America and Western Europe. The book offers a wide-ranging survey of comparative media analysis addressing the economic, social, political, regulatory and cultural aspects of Western media systems.
Jonathan Hardy takes a thematic approach, guiding the reader through critical issues and debates, introducing key concepts and specialist literature. Western Media Systems is essential reading for undergraduate and postgraduate students studying comparative and global media.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
Weitere Infos & Material
List of figures and tables List of Acronyms Acknowledgements Introduction 1. Explaining Western Media Systems 2. Media system evolution 3. Transformations and Continuities in Media Systems (late 1970s-2000s) 4. Media Theory: Paradigms and Power 5. Media and Politics 6. Media Policy and Regulation 7. Media Markets 8. Western Media and Globalization 9. Assessing Western media Systems Appendix Comparative country data (area size and population) Bibliography