HCI Theory | Buch | 978-1-68173-229-9 | sack.de

Buch, Englisch, 129 Seiten, Hardback, Format (B × H): 187 mm x 235 mm

Reihe: Synthesis Lectures on Human-Centered Informatics

HCI Theory

Classical, Modern, and Contemporary
Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-68173-229-9
Verlag: Morgan & Claypool Publishers

Classical, Modern, and Contemporary

Buch, Englisch, 129 Seiten, Hardback, Format (B × H): 187 mm x 235 mm

Reihe: Synthesis Lectures on Human-Centered Informatics

ISBN: 978-1-68173-229-9
Verlag: Morgan & Claypool Publishers


Theory is the bedrock of many sciences, providing a rigorous method to advance knowledge, through testing and falsifying hypotheses about observable phenomena. To begin with, the nascent field of HCI followed the scientific method borrowing theories from cognitive science to test theories about user performance at the interface. But HCI has emerged as an eclectic interdiscipline rather than a well-defined science. It now covers all aspects of human life, from birth to bereavement, through all manner of computing, from device ecologies to nano-technology. It comes as no surprise that the role of theory in HCI has also greatly expanded from the early days of scientific testing to include other functions such as describing, explaining, critiquing, and as the basis for generating new designs. The book charts the theoretical developments in HCI, both past and present, reflecting on how they have shaped the field. It explores both the rhetoric and the reality: how theories have been conceptualized, what was promised, how they have been used and which has made the most impact in the field -- and the reasons for this. Finally, it looks to the future and asks whether theory will continue to have a role, and, if so, what this might be.
HCI Theory jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


- Introduction
- The Backdrop to HCI Theory
- The Role and Contribution of Theory in HCI
- Classical Theories
- Modern Theories
- Contemporary Theory
- Discussion
- Summary


Yvonne Rogers, UCLIC, University College London, UK.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.