Buch, Englisch, Band 170, 292 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 456 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
Artistic and Political Legacies
Buch, Englisch, Band 170, 292 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 456 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
ISBN: 978-90-420-3781-6
Verlag: Brill | Rodopi
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Deutsche Literatur
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Rezeption, literarische Einflüsse und Beziehungen
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Einzelne Autoren: Monographien & Biographien
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturgeschichte und Literaturkritik
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
Seán Allan (University of Warwick): Foreword: Heinrich von Kleist and His Legacy
Jeffrey L. High (California State University, Long Beach): Introduction: Heinrich von Kleist’s Legacies
Karl J. Fink (St. Olaf College): Kleist’s Justice beyond Tears: Kohlhaasian Manifestos after Kleist
Jeffrey Champlin (Bard College): Reader Beware: Wild Right in Kleist’s Michael Kohlhaas and Eichendorff’s Das Schloß Dürande
Amy Emm (The Citadel): The Legacy of Kleist’s Language in Music: Schoeck, Wolf, Bachmann, and Henze
Tim Mehigan (University of Queensland): The Process of Inferential Contexts: Franz Kafka Reading Heinrich von Kleist
Curtis Maughan (Vanderbilt University) and Jeffrey L. High (California State University, Long Beach):
Like No Other? Thomas Mann and Kleist’s Novellas
Jennifer M. Hoyer (University of Arkansas): A Michael Kohlhaas for the Post-Holocaust Era: Nelly Sachs’ Eli. Ein Mysterienspiel vom Leiden Israels
Markus Wilczek (Harvard University): The Puppet Inside:Reading Stuffing in Heiner Müller’s Kleist
Carrie Collenberg-Gonzalez (Longwood University): Kleist in the Reception of the Red Army Faction
Daniel Cuonz (Universität St. Gallen): Robert Walser, Christa Wolf, and Kleist on the Move: Portraits of the Writer on his Way to Writing
Bernd Fischer (The Ohio State University): What Moves Kohlhaas? Terror in Heinrich von Kleist, E. L. Doctorow, and Christoph Hein
Friederike von Schwerin-High (Pomona College): Causality and Contingency in Kleist’s “Das Bettelweib von Locarno” and Judith Hermann’s “Sommerhaus, später”
Mary Helen Dupree (Georgetown University): “The Glazed Surface of Conviction”: The Motif of the Broken Jug in Kleist’s Der zerbrochne Krug and Ian McEwan’s Atonement
Marie Isabel Schlinzig (University of Oxford): Artistic Reincarnations of the Author and his Texts: Adaptations of Kleist and Henriette Vogel’s Double Suicide
Hans Wedler (Bürgerhospital Stuttgart): No Home on Earth: Suicide in the Narratives of Kleist and David Foster Wallace
Index