Buch, Englisch, 247 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 559 g
Reihe: Management for Professionals
Strategies for External Crises
Buch, Englisch, 247 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 559 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-91726-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Risikomanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
1. Crisis management – From a theoretical point of view.- 2. Crisis management Practices in Small and Medium-sized Firms.- 3. Crisis: A Philosophical Insight.- 4. Managing crisis in SMEs.- 5. Crisis management and leadership: A search for competencies in SMEs.- 6. Crisis management from the perspective of sustainable supply chains.- 7. Different crises in family SMEs and how to prepare for them.- 8. Crisis management in the Public Sector in Times of COVID-19 – Insights from Peru.- 9. Crisis management in SMEs from a leadership perspective.- 10. Crisis management in German Leasing Companies.- 11. Preparing for Crises – Enhancing Resilience.- 12. Crisis management and risk management in SMEs: towards an integrated early warning system.- 13. Conclusions & Outlook.