Hermeneutic Phenomenology in Education | Buch | 978-94-6091-833-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 4, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 493 g

Reihe: Practice of Research Method

Hermeneutic Phenomenology in Education

Method and Practice

Buch, Englisch, Band 4, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 493 g

Reihe: Practice of Research Method

ISBN: 978-94-6091-833-9
Verlag: Brill Academic Publishers


Hermeneutic phenomenology is a combination of theory, reflection and practice that interweaves vivid descriptions of lived experience (phenomenology) together with reflective interpretations of their meanings (hermeneutics). This method is popular among researchers in education, nursing and other caring and nurturing practices and professions. Practical and adaptable, it can be at the same time poetic and evocative. As this collection shows, hermeneutic phenomenology gives voice to everyday aspects of educational practice—particularly emotional, embodied and empathic moments—that may be all too easily overlooked in other research approaches. By explicating, illustrating and demonstrating hermeneutic phenomenology as a method for research in education specifically, this book offers an excellent resource for beginning as well as more advanced researchers.
Hermeneutic Phenomenology in Education jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.