Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 501 g
A Critical Thinking Guide to Communication, Conflict Management, and Critical Media Literacy
Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 501 g
ISBN: 978-1-032-16904-0
Verlag: Routledge
In an age defined by divisive discourse and disinformation, democracy hangs in the balance. Let’s Agree to Disagree seeks to reverse these trends by fostering constructive dialogue through critical thinking and critical media literacy. This transformative text introduces readers to useful theories, powerful case studies, and easily adoptable strategies for becoming sharper critical thinkers, more effective communicators, and critically media literate citizens.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprechwissenschaft, Rhetorik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Schreiben und Publizieren, Kreatives Schreiben
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction: Why Should We Agree to Disagree?
Part I
Communication
1. Create Constructive Dialogue
2. Reflect on Communication Practices and Censorship
Part II
Critical Thinking
3. Inquire: Be A Critical Thinker
4. Test Theory and Spot Ideology
Part III
Critical Media Literacy
5. Investigate and Evaluate Mass Media
6. Critiquing Content: "Fake News" and Ethical Journalism
7. Assess and Analyze Digital Media Use and Abuse
Part IV
Lead by Example: Democracy is Not a Spectator Sport
8. Conclusion