Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 716 g
Reihe: Cambridge Studies in the Emergence of Global Enterprise
Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 716 g
Reihe: Cambridge Studies in the Emergence of Global Enterprise
ISBN: 978-1-107-03267-5
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Gewerblicher Rechtsschutz allg., Marken- und Kennzeichenrecht
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtsgeschichte, Recht der Antike
Weitere Infos & Material
1. Geographic origin in the global economy; 2. Firms, indications of geographic origin in the first global economy; 3. Country of origin and agricultural trade during the nineteenth century; 4. Cooperation, country of origin, and agricultural trade during the interwar period; 5. 'Unfair competition' and the British Merchandise Marks Act, 1926; 6. From Paris to London: the international legal framework for the protection of IGOs, c.1880–1945; 7. The evolving international framework for the protection of IGOs after 1945; 8. EU Policy on geographical indications: ambitious, but misguided?; 9. 'Made in' and 'Country of Origin' in the post-1945 period; 10. Reflections on the history of IGOs.