Hintze | Value Chain Marketing | Buch | 978-3-319-11375-3 | sack.de

Buch, Englisch, 259 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 5443 g

Reihe: Contributions to Management Science

Hintze

Value Chain Marketing

A Marketing Strategy to Overcome Immediate Customer Innovation Resistance
2015
ISBN: 978-3-319-11375-3
Verlag: Springer International Publishing

A Marketing Strategy to Overcome Immediate Customer Innovation Resistance

Buch, Englisch, 259 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 5443 g

Reihe: Contributions to Management Science

ISBN: 978-3-319-11375-3
Verlag: Springer International Publishing


Value Chain Marketing (VCM) is a promising strategy to overcome immediate customers’ innovation resistance. By pursuing VCM, material suppliers enlarge their target group beyond their immediate customers and address their downstream customers as well. Treading on relatively unexplored grounds, this book explores the relevance of VCM and comprehends its process; identifies the critical factors for suppliers’ marketing success, and compares the performance of VCM trials, using a multi-method design linking case study research and computational modeling.
Hintze Value Chain Marketing jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Focus and Scope: Introduction.- Conceptual and Methodological Foundation: Dealing with Value Chains.- Marketing Supplier Innovations.- Research Design and Methodology.- Qualitative Studies: Pilot Study.- Case Study.- Computational Modeling: Agent-Based Simulation Study.- Integrating Findings: Discussion of Findings.- Conclusions.- Appendix: Details - Pilot Study.- Details - Case Study.- Details - Agent-Based Simulation Study.


Stephanie Hintze graduated under the supervision of Prof. Dr. Christian Lüthje at Hamburg University of Technology (TUHH). She worked at the Institute of Innovation Marketing.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.