Historicising Beckett / Issues of Performance | Buch | 978-90-420-1767-2 | sack.de

Buch, Englisch, Band 15, 362 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 753 g

Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui

Historicising Beckett / Issues of Performance

Beckett dans l’histoire / En jouant Beckett

Buch, Englisch, Band 15, 362 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 753 g

Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui

ISBN: 978-90-420-1767-2
Verlag: Brill | Rodopi


Historicising Beckett / Issues of Performance jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction/Avant-propos
Announcement/Annonce
PART 1: “Historicising Beckett”
Seán KENNEDY: Introduction to “Historicising Beckett”
Sinéad MOONEY: Kicking against the Thermolaters: Beckett’s “Recent Irish Poetry”
David A. HATCH: Beckett in Transition: Three Dialogues, Little Magazines, and Post-War Parisian Aesthetic Debate
Rina KIM: Severing Connections with Ireland: Women and the Irish Free State in Beckett’s Writing
Patrick BIXBY: Watt Kind of Man are you? Beckettian Anthropology, Cultural Authenticity, and Irish Identity
Mark QUIGLEY: Unnaming the Subject: Samuel Beckett and Colonial Alterity
James MCNAUGHTON: Beckett, German Fascism, and History: The Futility of Protest
Seán KENNEDY: Cultural Memory in Mercier and Camier: The Fate of Noel Lemass
PART 2: Performing Beckett
Takeshi KAWASHIMA: The Resistance of Seeing in Beckett’s Drama: Self-Perception and Becoming Imperceptible
Antje DIEDRICH: Performance as Rehearsal: George Tabori’s Staging of Beckett’s Waiting for Godot and Endgame
Julie CAMPBELL: The Entrapment of the Female Body in Beckett’s Plays in Relation to Jung’s Third Tavistock Lecture
Dimitri SOENEN: La résistance des restes: l’appartenance ‘médiatique’ des ‘Shorter Plays’
Angela MOORJANI: Directing or In-Directing Beckett: Or What Is Wrong with Catastrophe’s Director?
Christina ADAMOU: What Where Revisited: Answering the Question
Juliette Taylor: “Pidgin Bullskritt”: The Performance of France in Beckett’s Trilogy
Thomas MANSELL: Different Music: Beckett’s Theatrical Conduct
Catherine LAWS: Beckett and Kurtág.
PART 3: The Child in Beckett’s Work
Daniela CASELLI: Introduction
Stephen THOMSON: “It’s not my Fault Sir”: The Child, Presence and Stage Space in Beckett’s Theatre
Daniela CASELLI: Tiny Little Things in Beckett’s Company
Jonathan BIGNELL: How to Watch Television? Pedagogy and Paedocracy in Beckett’s Television Plays
PART 4: Free Space
Diane LÜSCHER-MORATA: “It is not me”. From a refusal to speak of oneself to X, “paradigm of human kind”
Spyridoula ATHANASOPOULOU-KYPRIOU: Not I and/or the Art of Living
Geoff HAMILTON: Annihilating all that’s made. Beckett’s Molloy and The Pastoral Tradition
Matthew James VECHINSKI: “I could not cling to it”: Potentiality in L’Innommable and The Unnamable – A Dual-Language Study
Davyd MELNYK: Never Been Properly Jung.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.