Buch, Englisch, 204 Seiten, Format (B × H): 457 mm x 379 mm, Gewicht: 666 g
Buch, Englisch, 204 Seiten, Format (B × H): 457 mm x 379 mm, Gewicht: 666 g
Reihe: Routledge Research in Art History
ISBN: 978-0-367-17556-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd
This book reveals a new history of the imagination told through its engagement with the body. Even as they denounced the imagination’s potential for inviting luxury, vice, and corruption, American audiences avidly consumed a transatlantic visual culture of touring paintings, dioramas, gift books, and theatrical performances that pictured a preindustrial—and largely imaginary—European past. By examining the visual, material, and rhetorical strategies artists like Washington Allston, Asher B. Durand, Thomas Cole, and others used to navigate this treacherous ground, Catherine Holochwost uncovers a hidden tension in antebellum aesthetics. The book will be of interest to scholars of art history, literary and cultural history, critical race studies, performance studies, and media studies.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 19. Jahrhundert Romantik (Kunstgeschichte)
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Ausstellungskataloge, Museumsführer
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: 20./21. Jahrhundert Pop Art, Minimalismus
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunstsammlung, Museen, Ausstellungen
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
Weitere Infos & Material
1. Historicizing the Imagination
2. 'A Representation So Completely Ad Vivim'
3. Staying on the Surface
4. Race-ing and the Embodied Imagination
5. Culturing the Embodied Imagination in Luman Reed's New York