Lessons for Global Corporations
Buch, Englisch, 172 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 236 mm, Gewicht: 340 g
ISBN: 978-1-137-37871-2
Verlag: Palgrave MacMillan Us
How Asian Women Lead provides a vastly different picture than Western-focused leadership literature, highlighting obstacles Asian women face reaching the top, and looking beneath the corporate surface to show cultural and family perspectives.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Marktforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
Prologue: Setting the Stage for this Book Acknowledgments 1. A Road Map for the Book 2. Akiko Ito's Story: Life is a Game 3. Faria Ali's Story: Live Well, Love Well 4. Judy Lee's Story: Out of Asia and into Africa 5. Sara Chin's Story: The Accidental Leader 6. A Corporate Fable 7. Unconscious Bias Unconvered 8. Leadership Review 9. Multicultural Mishaps 10. Conclusion: A Roadmap for the Future- What Do We Know? References Index