Buch, Englisch, Band 2, 268 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 415 g
Reihe: Themes in Theatre
Buch, Englisch, Band 2, 268 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 415 g
Reihe: Themes in Theatre
ISBN: 978-90-420-1629-3
Verlag: Brill | Rodopi
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmproduktion, Filmtechnik
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterregie, Theaterproduktion
Weitere Infos & Material
List of illustrations
Freda CHAPPLE and Chiel KATTENBELT: Key Issues in Intermediality in theatre and performance
Section One: Performing intermediality
Chiel KATTENBELT: Theatre as the art of the performer and the stage of intermediality
Ralf REMSHARDT: The actor as intermedialist: remediation, appropriation, adaptation
Andy LAVENDER: Mise en scène, hypermediacy and the sensorium
Sigrid MERX: Swann’s way: video and theatre as an intermedial stage for the representation of time
Freda CHAPPLE: Digital opera: intermediality, remediation and education
Section Two: Intermedial perceptions
Peter M. BOENISCH: Aesthetic art to aisthetic act: theatre, media, intermedial performance
Christopher B. BALME: Audio theatre: the mediatization of theatrical space
Meike WAGNER: Of other bodies: the intermedial gaze in theatre
Robin NELSON: New small screen spaces: a performative phenomenon?
Peter M. BOENISCH: Mediation unfinished: choreographing intermediality in contemporary dance
performance
Section Three: From adaptation to intermediality
Thomas KUCHENBUCH: Theoretical approaches to theatre and film adaptation: a history
Klemens GRUBER: The staging of writing: intermediality and the avant-garde
Johan CALLENS: Shadow of the Vampire: double takes on Nosferatu
Hadassa SHANI: Modularity as a guiding principle of theatrical intermediality. Me-Dea-Ex: an actual-virtual digital theatre project
Birgit WIENS: Hamlet and the virtual stage: Herbert Fritsch’s project hamlet_X
References
Index
Notes on the contributors