Jäger / Mondal | Strategic Brand Management | Buch | 978-3-8440-1298-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 3, 142 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 213 g

Reihe: Fontys Venlo - Publication of Applied Sciences

Jäger / Mondal

Strategic Brand Management

Key Factors of Building a Successful Brand Illustrated in a Dove Case Study
1. Auflage 2012
ISBN: 978-3-8440-1298-9
Verlag: Shaker

Key Factors of Building a Successful Brand Illustrated in a Dove Case Study

Buch, Englisch, Band 3, 142 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 213 g

Reihe: Fontys Venlo - Publication of Applied Sciences

ISBN: 978-3-8440-1298-9
Verlag: Shaker


This book examines brand management theory in general and provides insights in key factors within brand management which determine whether a brand is truly successful or not. This work presents a general overview of SBM measures, which support companies in establishing their own strategic branding concept. In this context Dove’s campaign to enhance brand value in accordance to brand theory will be examined. The relationship between consumer and Dove as one potential success factor shall be analysed in further depth. Consequently, the following research questions summarise all objectives of this book. They will be analysed in the course of this work.

1. What is the main success factor for a strong brand within the beauty industry?

2. How can a beauty brand create a consumer brand relationship?

3. What are the strengths and weaknesses of Dove’s campaign Real Beauty?

Jäger / Mondal Strategic Brand Management jetzt bestellen!

Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.