Jancovich / Lyons | Quality Popular Television | Buch | 978-0-85170-940-6 | sack.de

Buch, Englisch, 215 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 241 mm, Gewicht: 510 g

Jancovich / Lyons

Quality Popular Television

Cult TV, the Industry, and Fans
Erscheinungsjahr 2003
ISBN: 978-0-85170-940-6
Verlag: British Film Institute

Cult TV, the Industry, and Fans

Buch, Englisch, 215 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 241 mm, Gewicht: 510 g

ISBN: 978-0-85170-940-6
Verlag: British Film Institute


Why are some contemporary television shows so compelling? the book examines the particular qualities necessary for success and how they relate to issues such as the economics of network scheduling, the growth of the Internet, and contemporary debates about television audiences. This important new book provides an invaluable window on transformations in contemporary television culture.
Jancovich / Lyons Quality Popular Television jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1. Introduction, Mark Jancovich and James Lyons Part One: Industries, Networks and Programming 2. Vertical Vision: Deregulation, Industrial Economy and Prime-Time Design Jennifer Holt 3. Must See TV: Programming Identity on NBC Thursdays, Nancy San Martin 4. The Changing Face of American Television Programmes on British Screens, Paul Rixon Part Two: 'Content is King': Formats, Shows and Events 5. Transnational Context to Long-Format Special-Event Television: Branding Networks, John McMurria 6. Must See Queer TV: History and Serial Form in in Film and Television, Roberta E. Pearson and Maire Messenger-Davies 8. Brave New Buffy: Rethinking 'TV Violence', Lisa Parks Part Three: Commodity Audiences: Cults, Fans and Dedicated Audiences 9. Martial Law and the Changing Face of Martial Arts on US Television, Andrew Willis 10. Superman on the Set: The Market, Nostalgia, and Television Audiences, Ian Gordon 11. Web Wars: Resistance, Online Fandom and Studio Censorship, Sara Gwenllian-Jones Afterword 12. What is Television For?, Alan McKee


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.