Kaiser / Ringlstetter | Strategic Management of Professional Service Firms | Buch | 978-3-642-16062-2 | sack.de

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 243 mm, Gewicht: 1100 g

Kaiser / Ringlstetter

Strategic Management of Professional Service Firms

Theory and Practice
1. Auflage. 2010
ISBN: 978-3-642-16062-2
Verlag: Springer

Theory and Practice

Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 167 mm x 243 mm, Gewicht: 1100 g

ISBN: 978-3-642-16062-2
Verlag: Springer


Managing strategies for professional service firms is an important and complex activity. The main issues in this book cover the core management principles for service firms in a comprehensive way. Based on current research findings it includes the management of service quality, knowledge and marketing as well as people, organizational and strategic issues. In understanding critical resources managers and partners will be able to effectively develop and exploit them. The book contains practical advice and offers a profound insight into the managerial excellence of service companies. 

Kaiser / Ringlstetter Strategic Management of Professional Service Firms jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional/practitioner

Weitere Infos & Material


Part i: professional service firms.- 1. the world of professional service firms.- 2. the business of professional service firms.- 3. the subsectors of professional service firms.- part ii: management of strategic resources.- 1. quality management.- 2. knowledge management and innovation.- 3. marketing and relationship management.- part iii: management of professionals.- 1. human resource management in professional service firms.- 2. professional service firms as high performance work systems.- 3. work-life balance in professional service firms.- 4.the alumni network.- part iv: management of strategic development.- 1. strategic development of professional service firms.- 2. networking as a strategy for small and medium professional service firms.- 3. surviving crises - crisis management.- 4. archetype change towards management.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.