Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 510 g
Reihe: Cambridge Studies on Civil Rights and Civil Liberties
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 510 g
Reihe: Cambridge Studies on Civil Rights and Civil Liberties
ISBN: 978-1-316-51043-8
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Affektive, soziale und ethische Ziele in der Erziehung
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Staats- und Verfassungsrecht
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Schul-, Hochschul- und Prüfungsrecht, Wissenschaftsrecht, Forschung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Staats- und Regierungsformen, Staatslehre
Weitere Infos & Material
1. The political philosophy of American education; 2. American education from independence to reconstruction and the stamp of slavery; 3. Older but not wiser: America industrializes and embraces the flawed philosophy of behaviorism in education; 4. Brown and resegregation; 5. Voluntary race-conscious admissions policies in higher education; 6. San Antonio, inequity, and the human struggle; 7. Gender discrimination in education; 8. Special education and inclusion; 9. Civil rights in the educational environment and student discipline; 10. Current reform initiatives and a better way forward; Index.