Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 410 g
Helping Smart People Make Smarter Personal and Business Decisions
Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 410 g
ISBN: 978-1-108-71562-1
Verlag: Cambridge University Pr.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse Behaviourismus
Weitere Infos & Material
1. Nudge yourself to make better decisions; 2. Your decisions and your life; 3. Making value-focused decisions; 4. Defining your decision; 5. Identifying your values; 6. Creating alternatives; 7. Identifying decision opportunities; 8. Obtaining authorization to select alternatives controlled by others; 9. Becoming a value-focused decision-maker; 10. Enhancing the quality of your life; 11. Useful perspectives on decision-making; Appendix. Evaluating alternatives and making a decision.