Koepnick | The Dark Mirror - German Cinema Between Hitler & Hollywood | Buch | 978-0-520-23311-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band 32, 334 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 155 mm x 228 mm, Gewicht: 558 g

Reihe: Weimar and Now: German Cultural Criticism

Koepnick

The Dark Mirror - German Cinema Between Hitler & Hollywood


1. Auflage 2002
ISBN: 978-0-520-23311-9
Verlag: University of California Press

Buch, Englisch, Band 32, 334 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 155 mm x 228 mm, Gewicht: 558 g

Reihe: Weimar and Now: German Cultural Criticism

ISBN: 978-0-520-23311-9
Verlag: University of California Press


Lutz Koepnick analyzes the complicated relationship between two cinemas—Hollywood's and Nazi Germany's—in this theoretically and politically incisive study. The Dark Mirror examines the split course of German popular film from the early 1930s until the mid 1950s, showing how Nazi filmmakers appropriated Hollywood conventions and how German film exiles reworked German cultural material in their efforts to find a working base in the Hollywood studio system. Through detailed readings of specific films, Koepnick provides a vivid sense of the give and take between German and American cinema.
Koepnick The Dark Mirror - German Cinema Between Hitler & Hollywood jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Illustrations
Acknowledgments
Introduction: The Dark Mirror

PART 1: HOLLYWOOD in BERLIN, 1933–1939
Chapter 1 Sounds of Silence: Nazi Cinema and the Quest for a National Culture Industry
Chapter 2 Incorporating the Underground: Curtis Bernhardt’s The Tunnel
Chapter 3 Engendering Mass Culture: Zarah Leander and the Economy of Desire
Chapter 4 Siegfried Rides Again: Nazi Westerns and Modernity
PART 2: BERLIN in HOLLYWOOD, 1939–1955
Chapter 5 Wagner at Warner’s: German Sounds and Hollywood Studio Visions
Chapter 6 Berlin Noir: Robert Siodmak’s Hollywood
Chapter 7 Pianos, Priests, and Popular Culture: Sirk, Lang, and the Legacy of American Populism
Chapter 8 Isolde Resurrected: Curtis Bernhardt’s Interrupted Melody

Epilogue: "Talking about Germany"
Notes
Index


Lutz Koepnick is Associate Professor of German and Film and Media Studies at Washington University in St. Louis. He is the author of Walter Benjamin and the Aesthetics of Power (1999) and Nothungs Modernität: Wagners Ring und die Poesie der Macht im neunzehnten Jahrhundert (1994).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.