Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 230 mm, Gewicht: 322 g
Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 230 mm, Gewicht: 322 g
ISBN: 978-0-08-100075-5
Verlag: Elsevier Science & Technology
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Interdisziplinäres Bibliothekswesen, Informationswissenschaften Bibliothekswesen, Informationswissenschaften, Archivwesen
Weitere Infos & Material
- 1. Shifting Research Paradigms Toward Research 2.0
- Researchers' Skills and Abilities
- Open Science
- The Data-Intensive Paradigm of Scientific Research
- Factors Inhibiting a Wider Uptake of Research 2.0
- 2. The Nature of Information Literacy
- Definitions, Declarations, and Frameworks
- The New Literacies Context
- The Reading and Writing Context
- Additional Contexts and Turns: Culture, LIS, and Others
- Literacies Beyond Information Literacy
- The Relationship of Information Literacy to Information Overload and Personal
- Information Management
- 3. Transformations of Information Literacy: From Bookshelves
- to the Web 2.0
- The Practical Level: From Bibliographic Instruction to IL
- Theoretical Perspectives Influencing Shifts in IL
- The Information Environment as a Principal Driver of IL Transformations
- 4. Conclusion: Shaping Forces, Future Challenges