Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3845 g
Reihe: Curriculum Studies Worldwide
Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3845 g
Reihe: Curriculum Studies Worldwide
ISBN: 978-1-137-32054-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Kumar asks in this volume: Since characteristic features of human consciousness - fear, conditioning, and fragmentation - work against the educational experience, how can we re-imagine curriculum as a space for meditative inquiry and allow it to provide transformative educational experiences to teachers and their students?
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Prüfungen und Beurteilungen
Weitere Infos & Material
Foreword; Meenakshi Thapan Introduction 1. Krishnamurti, Macdonald, and Myself 2. On the Nature of Consciousness 3. On the Nature of Education 4. On the Nature of Meditative Inquiry 5. On the Nature of Curriculum as Meditative Inquiry Conclusion Afterword; Karen Meyer