Kumar | Curriculum as Meditative Inquiry | Buch | 978-1-137-32054-4 | sack.de

Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3845 g

Reihe: Curriculum Studies Worldwide

Kumar

Curriculum as Meditative Inquiry


2013. Auflage 2013
ISBN: 978-1-137-32054-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us

Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 3845 g

Reihe: Curriculum Studies Worldwide

ISBN: 978-1-137-32054-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us


2013 Outstanding Academic Title by Choice Review
Kumar asks in this volume: Since characteristic features of human consciousness - fear, conditioning, and fragmentation - work against the educational experience, how can we re-imagine curriculum as a space for meditative inquiry and allow it to provide transformative educational experiences to teachers and their students?
Kumar Curriculum as Meditative Inquiry jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword; Meenakshi Thapan Introduction 1. Krishnamurti, Macdonald, and Myself 2. On the Nature of Consciousness 3. On the Nature of Education 4. On the Nature of Meditative Inquiry 5. On the Nature of Curriculum as Meditative Inquiry Conclusion Afterword; Karen Meyer


Ashwani Kumar is Assistant Professor in the Faculty of Education at Mount Saint Vincent University in Halifax, Canada.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.