Buch, Englisch, 292 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 605 g
Exploration and Application
Buch, Englisch, 292 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 605 g
ISBN: 978-0-367-54233-7
Verlag: Routledge India
This book examines media psychology as a field of study and provides a fundamental understanding of its emergence and application. It covers various key themes such as consumer behavior, mass media and advertising, media and culture, media messages and their effects on individual and group behavior in the Indian context. It highlights the role of media psychology with reference to citizenship and pedagogy and studies the emerging concept of digital altruism. The author also discusses various research methods used in this field that help to objectively evaluate the impact of mass media messages on people and people’s effect on the functioning of mass media.
This comprehensive book will be useful to students and researchers of psychology, media psychology, mass-communication, consumer behavior, digital marketing, corporate communication, and media studies.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Angewandte Psychologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
Weitere Infos & Material
1. Introduction to media psychology 2. Consumer behavior and psychology 3. Research methods 4. Media and society 5. Media and culture 6. Media and advertising 7. Media messages 8. Media effects 9. Critical issues in media psychology