Lombard / Biocca / Freeman | Immersed in Media | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 338 Seiten, eBook

Lombard / Biocca / Freeman Immersed in Media

Telepresence Theory, Measurement & Technology
2015
ISBN: 978-3-319-10190-3
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Telepresence Theory, Measurement & Technology

E-Book, Englisch, 338 Seiten, eBook

ISBN: 978-3-319-10190-3
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Highlights key research currently being undertaken within the field of telepresence, providing the most detailed account of the field to date, advancing our understanding of a fundamental property of all media - the illusion of presence; the sense of “being there” inside a virtual environment, with actual or virtual others. This collection has been put together by leading international scholars from America, Europe, and Asia. Together, they describe the state-of-the-art in presence theory, research and technology design for an advanced academic audience.Immersed in Media provides research that can help designers optimize presence for users of advanced media technologies such as virtual and augmented reality, collaborative social media, robotics, and artificial intelligence and lead us to better understand human cognition, emotion and behaviour.
Lombard / Biocca / Freeman Immersed in Media jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Lighting a Path While Immersed in Presence: A Wayward Introduction.- Defining Presence.- Presence: Form, Content and Consciousness.- Affect, Availability and Presence.- Intention, Action, Self and Other: An Evolutionary Model of Presence.- An Action Based Approach to Presence.- Spatial Presence Theory: State of the Art and Challenges Ahead.- Ways to Measure Presence: Review and Future Directions.- An Integrative Approach to Presence and Self-Motion Perception Research.- Patterns of Place: An Integrated Approach for the Design and Evaluation of Real and Virtual Environments.- Collaboration in Immersive and Non-Immersive Virtual Environments.- Presence-Inducing Media for Mental Health Applications.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.