Buch, Englisch, 277 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 396 g
ISBN: 978-3-319-87398-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
Foreword by Loubna Al-Kazi.- 1. Introduction; Elena Maestri and Annemarie Profanter.- 2. Arab Television Channels: The Image of Women between Local and Global Trends; Barbara De Poli.- 3. Women and Media in Oman; Rafiah Al Talei.- 4. Women as Representations of Class and Modernity: Gendered Public Visibility on Abu Dhabi TV; Xenia Gleissner.- 5. Women in the News: A US-Arab Gulf Compariso; Alessandra L. González.- 6. Gulf-based Media and Women: A Shift to a Transcultural Dimension?; Elena Maestri.- 7. Social Media, Social Inclusion and Women’s Self Esteem; Leena Maria Alyedreessy, Anne S. Helsdingen, Bayan Al-Sobaihi.- 8. A Filmic Adventure: Women in Polygynous Marriages in Oman; Annemarie Profanter.- 9. Political Tweeting: the Impact of Social Media on the Political Awareness of Saudi Women; Norah Altuwayjiri.- 10. Social Networks and News: The Case of Emirati Women in Dubai; Sara J. Chehab.- 11. Egyptian Cyberfeminisms within the Arab Spring: A Gateway to Transnational Democracy?; Dina Hosni.- 12. Harassmap: The Silent Revolution for Women’s Rights in Egypt; Chiara Livia Bernardi.- 13. Revolutionary Damascene Roses: Women and Media in the Syrian Conflict; Billie Jeanne Brownlee.- 14. Female Activists in Tunisian Socio-Political Movements. The Case of Amira Yahyaoui; Habiba Boumlik.-