Buch, Englisch, 229 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g
Reihe: Progress in IS
Smart Services Creating Sustainability
Buch, Englisch, 229 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g
Reihe: Progress in IS
ISBN: 978-3-031-36700-7
Verlag: Springer Nature Switzerland
This book presents up-to-date descriptions of smart services innovations in industry, supported by new scientific approaches. It summarizes the outcomes of the fourth Smart Services Summit, held in Zurich in October 2022, which primarily focused on how smart services can promote sustainability.
As smart services accelerate, new technologies can be leveraged to create new value propositions and business models that deliver tangible sustainability outcomes. This book addresses social, economic and environmental aspects of sustainability in connection with new technologies. It includes contributions on how the quality and value of services are affected by digital technologies, how collaboration affects shared value creation, and how organizations can be enabled to drive digital value creation.
Given its scope, the book represents an indispensable guide for practitioners and advanced students alike.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Betriebswirtschaft für Ingenieure
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Produktionstechnik
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines