E-Book, Englisch, 341 Seiten, Web PDF
Merskin Sexing the Media
1. Auflage 2012
ISBN: 978-1-4539-1229-4
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
How and Why We Do It
E-Book, Englisch, 341 Seiten, Web PDF
ISBN: 978-1-4539-1229-4
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Medienpsychologie, Kommunikationspsychologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
Weitere Infos & Material
Contents: The Puritan Sex Ethic – Prelude to Passion – Sexing the Media – Reviving Lolita: Sexualization of Adolescent - Girls in Fashion Advertising – Mirroring Violent Masculinity: Nike’s 'Warriors' Campaign – Angels in America: Seeing through Victoria’s Secret – Catty: The Feral Feminine in Media – A Boyfriend to Die for: Edward Cullen as Compensated Psychopath in Twilight – But Where Are the Clothes? The Pornographic Gaze in Mainstream American Magazine Fashion Advertising – Homosexuality and Horror: The Lesbian Vampire Film – Not So Pretty Woman: Prostitution and the John in Media.