Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 251 g
Reihe: Routledge Studies in Management, Organizations and Society
Buch, Englisch, 164 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 251 g
Reihe: Routledge Studies in Management, Organizations and Society
ISBN: 978-1-032-34987-9
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Academic and Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction 1. The Essence of Business Groups 2. Cooperation, Competition, and Coopetition within Business Groups 3. Coopetitive Tensions within Business Groups 4. Coopetition Drivers within Business Groups 5. Coopetition and Subsidiaries’ Resource Equipment 6. Coopetition within International Business Groups 7. Coopetition and Corporate Governance within Business Groups 8. Coopetition within Business Groups in High, Medium, and Low-tech Industries 9. Financial Outcomes of Coopetition within Business Groups 10. Managing Coopetition within a Business Group