Buch, Englisch, 608 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 9591 g
Reihe: Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI
14th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II
Buch, Englisch, 608 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 9591 g
Reihe: Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI
ISBN: 978-3-319-08598-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Medizintechnik, Biomedizintechnik
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Medizintechnik, Biomedizintechnik, Medizinische Werkstoffe
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Ergonomie, Barrierefreiheit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
Weitere Infos & Material
Tactile graphics and models for blind people and recognition of shapes by touch.- Mobility support and accessible tourism.- Smart and assistive environments: ambient assisted living (AAL).- Text entry for accessible computing.- People with motor and mobility disabilities: AT and accessibility.- Assistive technology: service and practice.- ICT-based learning technologies for disabled and non-disabled people.- Universal learning design: methodology.- Universal learning design: hearing impaired and deaf people.- Universal learning design: sign language in education.- Sign language transcription, recognition and generation.- Universal learning design: accessibility and AT.- Differentiation, individualisation and influencing factors in ICT-assisted learning for people with special needs.- Developing accessible teaching and learning materials within a user centred design framework.- Using mobile technologies to support individuals with special needs in educational environments.