Miller / Poole | Organizational Communication Theory and Research | Buch | 978-3-11-071839-3 | sack.de

Buch, Englisch, 641 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1208 g

Reihe: Handbooks of communication science

Miller / Poole

Organizational Communication Theory and Research


1. Auflage 2024
ISBN: 978-3-11-071839-3
Verlag: De Gruyter

Buch, Englisch, 641 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1208 g

Reihe: Handbooks of communication science

ISBN: 978-3-11-071839-3
Verlag: De Gruyter


The Handbook of Organizational Communication Theory and Research offers concise, but thorough reviews of important research on traditional and emerging areas in organizational communication. Section One, Theory and Methods, provides an overview of the field’s history, prominent theories, and methodologies. Section Two, Processes, focuses on primal processes, such as leadership, organizational entry, conflict, power, and inclusion. Section Three, Contexts, focuses on the settings where organizational communication occurs, including teams and workgroups, networks, and organizational structure. Section Four, Technology, considers the development and introduction of new media and intelligent technologies into organizations. The final section, Emerging Areas, addresses communication issues associated with changing environmental, social, and political upheavals, including wellness, corporate social responsibility, and crisis response. The Handbook of Organizational Communication Theory and Research covers topics of pressing interest to current scholars and practitioners, many of which have not been addressed in previous handbooks.
Miller / Poole Organizational Communication Theory and Research jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Vernon D. Miller
, Michigan State University, East Lansing, MI;
Marshall Scott Poole
, University of Illinois Urbana-Champaign, IL, USA.

Vernon D. Miller, Michigan State University, East Lansing, MI; Marshall Scott Poole, University of Illinois Urbana-Champaign, IL, USA.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.