Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 386 g
Reihe: The Basics
The Basics
Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 129 mm x 198 mm, Gewicht: 386 g
Reihe: The Basics
ISBN: 978-0-415-77423-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Television Studies: The Basics is a lively introduction to the study of a powerful medium. It examines the major theories and debates surrounding production and reception over the years and considers both the role and future of television.
Topics covered include:
- broadcasting history and technology
- institutions and ownership
- genre and content
- audiences
Complete with global case studies, questions for discussion, and suggestions for further reading, this is an invaluable and engaging resource for those interested in how to study television.
Zielgruppe
Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction: The Televisual Sublime; Chapter 1 Television Theory: TV Studies 1.0 and 2.0; Chapter 2 Television Institutions; Chapter 3 Content; Chapter 4 Audiences; Chapter 5 How to do TV Studies 3.0; conclusion Conclusion;