Buch, Englisch, 265 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4653 g
Plurality and Heterodox Ideas in Teaching and Research
Buch, Englisch, 265 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4653 g
ISBN: 978-3-319-65854-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Wirtschaftswissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction: The Financial Crash and Post-Crash Economics.- Chapter 2. Student Reflections and Post-Crash Economics.- Part I. Problems in Business Economics.- Chapter 3. Business Strategy, Economic Crisis and the Theory of the Firm.- Chapter 4. History of Contemporary Economic Thought: Radical Economics, Marxist Economics and Marx’s Economics.- Part II. Problems in Micro Economics.- Chapter 5. Applying Principles of Action Learning in Undergraduate Economics.- Chapter 6. Conceptual Fossils: Why do we Keep Teaching Irrelevant Ideas in First Year Economics?.- Chapter 7. The Present State of Economics: Errors and Omissions Excepted.- Chapter 8. Teaching with Historical Perspectives: The Case of Development Economics.- Part III. Problems in Financial Economics.- Chapter 9. Teaching Reciprocity as the Foundation of Financial Economics.- Chapter 10. A Critical Approach to Teaching Financial Economics.