Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 173 mm x 244 mm, Gewicht: 393 g
ISBN: 978-1-4051-8166-2
Verlag: Wiley
This introduction to cybercultures provides a cutting-edge and much needed guide to the rapidly changing world of new media and communication. - Considers cyberculture and new media through contemporary race, gender and sexuality studies and postcolonial theory
- Offers a clear analysis of some of the most complex issues in cybercultures, including identity, network societies, new geographies, and connectivity
- Includes discussions of gaming, social networking, geography, net-democracy, aesthetics, popular internet culture, the body, sexuality and politics
- Examines key questions in the political economy, racialization, gendering and governance of cyberculture
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
Weitere Infos & Material
Preface and Acknowledgments vi
1 “Reading” Cybercultures 1
2 Popular Cybercultures 30
3 Bodies 65
4 Subcultures 87
5 Gender and Sexualities 115
6 Public Spaces 136
7 Cybercultures: New Formations 157
Conclusion 173
Glossary 183
Bibliography 187
Index 214