New Theatre in Francophone and Anglophone Africa | Buch | 978-90-420-0735-2 | sack.de

Buch, Englisch, Band 20, 293 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 544 g

Reihe: Matatu

New Theatre in Francophone and Anglophone Africa

A Selection of Papers presented at a Conference in Mandelieu, 23-26 June, 1995
Erscheinungsjahr 1999
ISBN: 978-90-420-0735-2
Verlag: Brill | Rodopi

A Selection of Papers presented at a Conference in Mandelieu, 23-26 June, 1995

Buch, Englisch, Band 20, 293 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 544 g

Reihe: Matatu

ISBN: 978-90-420-0735-2
Verlag: Brill | Rodopi


This volume is mainly a collection of papers presented at the 1995 Mandelieu conference in France which brought together artists and critics. The theme was that of contemporary African theatre in the former British and French empires. The contributions are of interest to those working in theatre generally and to those specialising in African performance, development studies and comparative literature. The varied topics include: popular theatre, Soyinka and France, syncretic theatre, comparisons between Anglophone and Francophone theatre in the Cameroon, censorship, development theatre and Sony Labou Tansi. There are also interview with Southern African writers and pieces of creative writing.
New Theatre in Francophone and Anglophone Africa jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction. Anne FUCHS: New Theatre in Francophone and Anglophone Africa. Articles. Eckhard BREITINGER: Divergent Trends in Contemporary African Theatre. Adriana MORO: Tradition et modernité dans le théâtre négro-africain francophone. Eliane UTUDJIAN SAINT-ANDRÉ: L'émergence d'un théâtre littéraire populaire dans L'Ouest-Africain anglophone 1970-1990. Anny WYNCHANK: Persistance du théâtre populaire traditionnel en Afrique. Gilbert DOHO: Théâtre et aspirations populaires en Afrique: Le concert party et la farce. Hansel NDUMBE EYOH: Popular Theatre Re-Visited. With an Additional Bibliography on Popular Theatre and Theatre for Development. Marie-Rose MAURIN ABOMO: Le théâtre camerounais: conflit, champ de bataille, représentation de la crise au quotidien. Godfrey B. TANGWA: Anglophone Theatre in a Francophone City: The Flame Players and Other Anglophone Troupes in Yaoundé. Ambroise KOM: Théâtre et censure au Cameroun. Geoffrey V. DAVIS: Of Undesirability: The Control of Theatre in South Africa during the Age of Apartheid. Christopher BALME: Syncretic Theatre: The Semiotics of Post-Colonial Drama and Wole Soyinka's Death and the King's Horseman. Christiane FIOUPOU: Variations on Wole Soyinka's Death and the King's Horseman. Arlette CHEMAIN DEGRANGE: Sony Labou Tansi ou le théâtre dans la cité. Marketplace. James GIBBS: Soyinka and a Tattered Power: Notes on Wole Soyinka's Contacts with France, 1955 to 1995. Françoise QUILLET: L'Afrique dans la dramaturgie de Peter Brook. Geoffrey V. DAVIS: Days of Miracle and Wonder: Standard Bank National Arts Festival, Grahamstown, South Africa, July 3-13, 1997. Interview.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.