Buch, Englisch, 245 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 346 g
Buch, Englisch, 245 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 346 g
Reihe: Palgrave Studies in Global Higher Education
ISBN: 978-3-031-44887-4
Verlag: Springer Nature Switzerland
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
Weitere Infos & Material
1. Students at the Heart of Higher Education: An Introduction.- Part I Conceptualising Student Self-Formation in Higher Education.- 2. Antecedents of the Self-Formation in Social Theory and Educational Philosophy: What Do They Tell Us About Structure and Agency?.- 3. Agency and Student Development in Higher Education: A Cross-Cultural and Cross-Disciplinary Exploration.- 4. The Mechanism of Student Agency in Self-Formation Through Knowledge Engagement in Higher Education.- Part II Depicting Student Agency in International Higher Education.- 5. Student Agency and Becoming in Internationalized Programs in Vietnamese Universities.- 6. Conceptualizing the Employability Agency of International Graduates.- 7. The Role of Higher Education Institutions In Fostering Students’ Cosmopolitan Agency and Self-Formation.- Part III Linking Student Agency In Higher Education with the Wider Society.- 8. The Civic Aspect of Student Self-Formation in International Higher Education: Apprenticeship in New Worldviews.- 9. New Spaces for Agency in Doctoral Education: An Ecological Approach.