Buch, Englisch, 211 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 403 g
Stigma and the Media Legacy of High-Profile Crime
Buch, Englisch, 211 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 403 g
Reihe: Palgrave Studies in Victims and Victimology
ISBN: 978-3-030-87678-4
Verlag: Springer International Publishing
Based on a two-year qualitative study of these communities, this book looks beneath the surface of the relationships, dilemmas and unexpected triumphs of communities struggling to come to terms with the most harrowing of events, within the glare of the media spotlight. Combining empirical observations with media analysis and social theory, this book offers something new to the criminological audience: the concept of the victim community.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kriminalsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Rechtswissenschaften Strafrecht Kriminologie, Strafverfolgung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: The Paradoxes and Contradictions of ‘Victim’ and ‘Community’.- Chapter 3: Crime News, Media and Identity.- Chapter 4: Dunblane: A United Community Divided.- Chapter 5: Soham: The Litany of a ‘Tragic Town’.- Chapter 6: Making Sense of ‘Victim Communities’: Negotiating Collective Identity.-Chapter 7: Conclusion.