Buch, Englisch, Band 30, 362 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 641 g
Buch, Englisch, Band 30, 362 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 641 g
Reihe: Cambridge Intellectual Property and Information Law
ISBN: 978-1-107-09895-4
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Gewerblicher Rechtsschutz allg., Marken- und Kennzeichenrecht
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Staats- und Verfassungsrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Europäische Union, Europapolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Menschenrechte, Bürgerrechte
Weitere Infos & Material
Introduction: aim, scope and method of this study; Part I. The Theoretical Foundations of Media Freedom: 1. The rationales for freedom of expression; 2. Theory of media freedom; Part II. General Rules on Media Freedom: 3. Beneficiaries of media freedom: who is 'the media'?; 4. The content of media freedom: media speech privileges and institutional protection of the media; 5. The notion of an 'interference' with media freedom; 6. Justification of an interference with media freedom; Part III. Specific Limitations to Media Freedom: 7. Personality rights and intellectual property as 'rights of others'; 8. Threats to public order interests: national security, territorial integrity, public safety and prevention of disorder and crime; 9. The protection of health and morals; 10. Maintaining the authority and impartiality of the judiciary; 11. Incitement to hatred; 12. Religiously offensive publications; 13. Restrictions on commercial publications; 14. Media pluralism; Conclusion.