Buch, Englisch, Französisch, Band 12, 325 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 680 g
Buch, Englisch, Französisch, Band 12, 325 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 680 g
Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui
ISBN: 978-90-420-1084-0
Verlag: Brill | Rodopi
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatersoziologie, Theaterpsychologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Französische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
Weitere Infos & Material
PART 1: Parody and Pastiche
1. S.E. Gontarski: STYLE AND THE MAN: Samuel Beckett and the Art of Pastiche
2. Véronique Le Gall: “CARCASSE ET DERAISON”: La Nature Morte
3. Michael D’Arcy: THE TASK OF THE LISTENER: Beckett, Proust, and Perpetual Translation
4. Chris Ackerley: LASSATA SED: Samuel Beckett's Portraits of his Fair to Middling Women
5. Florence Godeau: MOLLOY AUX MILLE TOURS
6. Julie Campbell: MORAN AS SECRET AGENT
7. Steve Barfield and Philip Tew: PHILOSOPHY, PSYCHOANALYSIS AND PARODY: Exceedingly Beckett
8. Michèle Touret: LES FLEURS ET LES ORTIES: La Parodie des Formes Communes
9. Paul Shields: SONS OF DISORDER: Thomas Carlyle, Samuel Beckett and the Travesty of Great Men
10. Sue Wilson: KRAPP’S LAST TAPE AND THE MANIA OF MANICHAEISM
11. Sophie Ratcliffe: SAVAGE LOVING: Beckett, Browning and The Tempest
12. Sinead Mooney: “AN ATROPOS ALL IN BLACK” OR ILL SEEN WORSE TRANSLATED: Beckett, Self-Translation and the Discourse of Death
13. Véronique Védrenne: D’UNE SCÈNE A L'AUTRE: MAY B. de Maguy Marin. Une Choréegraphie de l’Univers Scénique de Samuel Beckett
PART 2: Free Space
14. Yoshiki Tajiri: THE MECHANIZATION OF SEXUALITY IN BECKETT'S EARLY WORK
15. David Hayman: CONTINUING NOW: Crisis Enjambments in the Watt Manuscripts
16. Matthew Feldman: “I INQUIRED INTO MYSELF”: Beckett, Interpretation. Phenomenology?
17. Lois Oppenheim: DISTURBING THE FEASIBLE: Object Representation in “Three Dialogues with Georges Duthuit”
18. Deborah Weagel: SILENCE IN JOHN CAGE AND SAMUEL BECKETT: 4' 33 and Waiting for Godot
19. Eric P. Levy: DISINTEGRATIVE PROCESS IN ENDGAME
20. Nic. van der Toorn: NAGG ET NELL, TANDEM IMMOBILE: Analyse de Quelques Effets Sonores et Visuels dans Fin de Partie
21: Paul Kintzele: PIM'S PROGRESS: The Trouble with Language in How It Is
22. Michael Maier: GEISTERTRIO: Beethoven's Music in Samuel Beckett's Ghost Trio (Part 2)