Buch, Englisch, 314 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 548 g
Reihe: Transforming Communications – Studies in Cross-Media Research
A Longitudinal Study of the Mediatization of Socialisation
Buch, Englisch, 314 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 548 g
Reihe: Transforming Communications – Studies in Cross-Media Research
ISBN: 978-3-030-02652-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Sozialisation, Soziale Interaktion, Sozialer Wandel
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziale Ungleichheit, Armut, Rassismus
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
Weitere Infos & Material
Chapter 1.- Framing the Study.-Chapter 2.- Social Inequality, Childhood and the Media.-Chapter 3.- The Role of Media Within Young People's Socialisation: A Theoretical Approach.-Chapter 4.- The Methodological Approach of the Long-Term Study.- Chapter 5 - Family Descriptions.-Chapter 6 - Socialisation in Different Socialisation Contexts.-Chapter 7 - The Interplay Between Family and Media as Socialisation Contexts: Parents' Mediation Practices.- Chapter 8.- The Typology of Socially Disadvantaged Families.- Chapter 9.- Discussion and Conclusion.