Pechlaner / Abfalter / Lange | Culture and Creativity as Location Factors - looking beyond Metropolitan Areas | Buch | 978-3-902719-30-0 | sack.de

Buch, Englisch, 216 Seiten, PB, Format (B × H): 170 mm x 220 mm

Pechlaner / Abfalter / Lange

Culture and Creativity as Location Factors - looking beyond Metropolitan Areas


Erscheinungsjahr 2009
ISBN: 978-3-902719-30-0
Verlag: innsbruck university press

Buch, Englisch, 216 Seiten, PB, Format (B × H): 170 mm x 220 mm

ISBN: 978-3-902719-30-0
Verlag: innsbruck university press


At first glance, the words ‘culture’ and ‘economy’ may not appear to have much in common. In

fact, some might consider that they occupy entirely different worlds. Yet in both these worlds

courage, motivation and innovation are fundamental characteristics. Culture and economy

provide a foundation for life-economy in a more material way, and culture in a more idealistic

way. However, when the word ‘culture’ is thematically connected with ‘economy’, negative

associations are often generated – even though all those who are employed in cultural

professions draw their financial income from culture, and know very well that culture creates

and guarantees employment.

Pechlaner / Abfalter / Lange Culture and Creativity as Location Factors - looking beyond Metropolitan Areas jetzt bestellen!

Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.