Pinar | Curriculum Studies in China | Buch | 978-1-137-38403-4 | sack.de

Buch, Englisch, 279 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4728 g

Reihe: International and Development Education

Pinar

Curriculum Studies in China

Intellectual Histories, Present Circumstances
2014. Auflage 2014
ISBN: 978-1-137-38403-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us

Intellectual Histories, Present Circumstances

Buch, Englisch, 279 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4728 g

Reihe: International and Development Education

ISBN: 978-1-137-38403-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us


Scholars from three continents collaborate to create a truly global understanding of curriculum in the world's most populous country. This book discusses major topics in curriculum studies in China and shows how Chinese scholars understand their field's history, circumstances, and place in a globalized world.
Pinar Curriculum Studies in China jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Curriculum Studies and Curriculum Reform in China: 1922-2012; Zhang Hua 2. From Follower to Creator: The School as a Reform Subject; Chen Yuting 3. The Question of the Textbook in Curriculum Reform: An Autobiographical Account; Kang Changyun 4. Curriculum Research in China; Cong Lixin 5. Integrating Elementary Mathematics into Curriculum Studies: A Personal Course of Study in Curriculum Studies; Ma Yunpeng 6. Growing with Postmodernism: A Story of Curriculum Studies in China; Zhang Wenjun 7. The Development of Curriculum Ideologies and the Present Circumstances of Curriculum Studies in China; Zhou Huixia 8. From 1980 to 2010: The Thirty-year Course of My Study and Research; Liu Jian 9. The Exchanges with Alicia de Alba; William F. Pinar 10. The Exchanges with Tero Autio; William F. Pinar 11. The Exchanges with Janet L. Miller; William F. Pinar 12. Curriculum Studies in China: Reform, Culture, History; William F. Pinar Epilogue: The Participants Comment


Hua Zhang, Hangzhou Normal University, China
Yuting Chen, Tiajin Academy of Educational Sciences, China
Lixing Cong, Beijing Normal University, China
Changyun Kang, Beijing Normal University, China
Yunpeng Ma, Northeast Normal University, China
Wenjun Zhang, Zhejiang University, China
Huixia Zhou, Baotou Teachers' College, China
Jian Liu, National Center for School Curriculum, China



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.