Buch, Englisch, 279 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4728 g
Intellectual Histories, Present Circumstances
Buch, Englisch, 279 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4728 g
Reihe: International and Development Education
ISBN: 978-1-137-38403-4
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Curriculum Studies and Curriculum Reform in China: 1922-2012; Zhang Hua 2. From Follower to Creator: The School as a Reform Subject; Chen Yuting 3. The Question of the Textbook in Curriculum Reform: An Autobiographical Account; Kang Changyun 4. Curriculum Research in China; Cong Lixin 5. Integrating Elementary Mathematics into Curriculum Studies: A Personal Course of Study in Curriculum Studies; Ma Yunpeng 6. Growing with Postmodernism: A Story of Curriculum Studies in China; Zhang Wenjun 7. The Development of Curriculum Ideologies and the Present Circumstances of Curriculum Studies in China; Zhou Huixia 8. From 1980 to 2010: The Thirty-year Course of My Study and Research; Liu Jian 9. The Exchanges with Alicia de Alba; William F. Pinar 10. The Exchanges with Tero Autio; William F. Pinar 11. The Exchanges with Janet L. Miller; William F. Pinar 12. Curriculum Studies in China: Reform, Culture, History; William F. Pinar Epilogue: The Participants Comment