Buch, Englisch, Band 21, 180 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 306 g
Buch, Englisch, Band 21, 180 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 306 g
Reihe: Studies in European Economic Law and Regulation
ISBN: 978-3-030-79506-1
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Europarecht Europäisches Handels-, Wirtschafts- und Gesellschaftsrecht, Währungsrecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Medienrecht
Weitere Infos & Material
Online Marketplaces: a Disruptive Environment for the Enforcement of EU (Food) Law.- Part 1: EU Law for the E-Food Market.- The Developing History of Online Marketplace Regulation in the EU.- EU Food Law in the Platform Economy.- Regulating Food Official Controls in the Digital Single Market.- Part 2: Bridging the Enforcement Gap In Online Marketplaces.- The Public E-nforcement Challenge in the E-food Market.- Germany’s Take on E-food Control.- The United Kingdom’s Strategy for Bridging the Enforcement Gap.- Bringing EU Food Law and its Enforcement into the Platform Economy.- Conclusions: EU (Food) Law is not fit for purpose in the Platform Economy