Buch, Englisch, 263 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 612 g
A Textbook on Innovation, Governance, and Succession, with Case Studies
Buch, Englisch, 263 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 612 g
Reihe: Springer Texts in Business and Economics
ISBN: 978-3-031-59260-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Graduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
Weitere Infos & Material
Part I: Essentials.- 1. Nature of Family Business.- 2. Governance in the Family Businesses.- 3. Socioemotional Wealth in Family Businesses.- Part II: Strategic Aspects.- 4. Strategic Management in the Family Businesses.- 5. Succession and Family Businesses Longevity.-6. Human Resource Management in Family Businesses.- Part III: Implementation.- 7. Conflict Management in Family Businesses.- 8. Innovation in Family Businesses.- 9. Internationalization of Family Businesses.- Part IV: Cases.- 10. Antigua Relojería, a lauded centenary antique watchmaking family business.- 11. Esof LTD. as a savvy entrepreneurial family firm: from the local market to the international arena.- 12. Legacy and transition: the case of Batik Katura in Trusmi, Indonesia.- 13. QCamel.- 14. Pollo Campero: More than chicken in overhead bins.- 15. Marfrig and the Revolution Burger.