Buch, Englisch, Band 245, 188 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 354 g
Reihe: Faux Titre
Buch, Englisch, Band 245, 188 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 354 g
Reihe: Faux Titre
ISBN: 978-90-420-1771-9
Verlag: Brill | Rodopi
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Französische Literatur
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturkritik: Hermeneutik und Interpretation
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Acknowledgments
List of Contributors
David SCOTT: Preface
1. Rosalind SILVESTER & Alan ENGLISH: Introduction
I. – READING IMAGES
2. Nina PARISH: Henri Michaux: Destruction of the Book Form and Creation of the Book-Object
3. Nicola CREIGHTON: The Revolution of the Word Follows the Revolution of the Eye: Carl Einstein and Cubism in Image and Text
4. Maria WALSH: Narrative Duration: Tacita Dean’s Disappearance at Sea
5. Guillaume THOUROUDE: Une ligne: Proust… Beckett… Deleuze. L’image épuisante
6. Massimo LEONE: Words, Images and Knots
II – SEEING WORDS
7. Rosalind SILVESTER: Seeing is Perceiving: Sartre’s Language of Phenomenology
8. Alan ENGLISH: Verlaine: Blurred Images and Ambiguous Text
9. David DENBY: Gesture, Point of View and Proto-cinema in Victor Hugo’s Les Misérables
10. Nicolas FÈVE: Rhétorique de la photographie dans l’autobiographie contemporaine: Des Histoires vraies de Sophie Calle
11. Sarah CANT: Image, Word, Absence and Silence in Pennac’s Monsieur Malaussène
12. Nicolas WANLIN: Description as the Manifestation of Absence: Analysis of Pictoriality in Gaspard de la nuit by Aloysius Bertrand