Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 450 g
Identity, Ideology, and Action
Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 450 g
ISBN: 978-0-12-812109-2
Verlag: William Andrew Publishing
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Globalisierung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Globalisierung, Transformationsprozesse
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Angewandte Psychologie
Weitere Infos & Material
Part I - Globalization and Global Concern1. Globalization and Global Concern2. Globalization, Culture, and Consumerism
Part II - Psychology of Globalization: Basic Processes3. Consumer Identities, Consumer Selfhood, and the Stability of Consumer Societies4. The Interplay Between Social Identities and Globalization5. A Political Psychology of Responses to Globalization6. Collective Action in a Global Context
Part III - Issues in Depth7. Social Identity and Responses to Global Crises8. Social Identity and the Challenges of Migration and Multiculturalism
Part IV - Conclusion9. Psychology in the Nexus of Global Governance, Economies and Sustainability