Reimagining the Educated Citizen | Buch | 978-0-472-07639-0 | sack.de

Buch, Englisch, 472 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Reimagining the Educated Citizen

Creole Pedagogies in the Transatlantic World: 1685-1896
Erscheinungsjahr 2023
ISBN: 978-0-472-07639-0
Verlag: University of Michigan Press

Creole Pedagogies in the Transatlantic World: 1685-1896

Buch, Englisch, 472 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-0-472-07639-0
Verlag: University of Michigan Press


Reimagining the Educated Citizen contends that the constructs of public education and citizenship in the struggle to constitute a U.S. national identity are inseparable from the simultaneous emergence of transatlantic constructs of an education citizen along transnational and transracial lines. The nineteenth century is commonly understood as the age of nationalism and nation formation in which the Anglo-Protestant Common School movement takes center stage in the production of the American democratic citizen. Ironically, the argument for public, Common Schools privileged whiteness instead of equality. This book suggests that an alternative vision of the relationship between education and citizenship emerged from a larger transatlantic history. Given shape by the movement of people, ideas, commodities, and practices across the Caribbean, Africa, Europe, the Gulf of Mexico and the Mississippi Valley, this radical egalitarian vision emerged at the crossroads of the Atlantic-colonial and antebellum Louisiana.
Reimagining the Educated Citizen jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Illustrations
List of Abbreviations
Acknowledgements
Introduction:  Practicing History
Chapter One:  Transatlantic Educational Spaces:  Remapping the Word and the World
Chapter Two:  Counter-Enlightenment Pedagogical Ruptures: The Ursulines in Colonial Louisiana
Chapter Three:  Remapping the “Unthinkable:” The Haitian Revolution, White Citizenship, and the Common School Movement
Chapter Four:  A Curriculum of Imagination:  Counter-Public Spaces in the Age of Segregation, 1841-1868
Chapter Five:  The New Orleans Tribune and The Crusader:  Interracial Community-Based Texts
Epilogue
Notes
Bibliography
Index


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.