Buch, Englisch, Band 504, 320 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 670 g
Buch, Englisch, Band 504, 320 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 670 g
Reihe: CISM International Centre for Mechanical Sciences
ISBN: 978-3-211-85431-0
Verlag: Springer Vienna
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Zeichen- und Zahlendarstellungen
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Algorithmen & Datenstrukturen
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Informationstheorie, Kodierungstheorie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Mathematik | Informatik Mathematik Operations Research
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Informationstheorie, Kodierungstheorie
Weitere Infos & Material
Similarity, Dominance, Fuzzy Logic and Efficiency.- Similarity of Fuzzy Sets and Dominance of Random Variables: a Quest for Transitivity.- A Logic-based View of Similarities and Preferences.- An overview of bipolar qualitative decision rules.- Uncertainty, Vagueness, Incompleteness, Truthlikeliness and Proximity.- Logical approaches to fuzzy similarity-based reasoning: an overview.- Logics of Similarity and their Dual Tableaux A Survey.- Proximities in Statistics: Similarity and Distance.- Similarity, Independence, Probability and Game Theory.- Similarity Relations and Independence Concepts.- Imprecision and Structure in Modelling Subjective Similarity.- Defensive Forecasting: How to Use Similarity to Make Forecasts That Pass Statistical Tests.- Argument-based Decision Making, Qualitative Preferences Reasoning, and Label Rankings.- Comparing decisions on the basis of a bipolar typology of arguments.- A Snapshot on Reasoning with Qualitative Preference Statements in AI.- Learning Preference Models from Data: On the Problem of Label Ranking and Its Variants.- Constraints and Preferences: Modelling Frameworks and Multi-agent settings.